فلنج یک برآمدگی یا لبه بیرون زده است که اغلب برای افزایش استحکام یا پخش بار استفاده می شود.
به عنوان مثال، تیرهای مقطعی اغلب دارای فلنج هایی هستند که بیشتر بار را حمل می کنند و توسط شبکه ای که فلنج ها را به یکدیگر متصل می کند، به هم متصل می شوند. همچنین ممکن است لوله‌ها با فلنج‌هایی نصب شوند که اتصالات را فراهم می‌کنند. مهره‌ها و پیچ‌ها ممکن است شامل فلنج‌هایی باشند که نیروی گیره را در یک ناحیه افزایش یافته پخش می‌کنند.
فلنج های لوله
فلنج های لوله لبه ای را تشکیل می دهند که به صورت شعاعی از انتهای لوله بیرون زده است. آنها دارای سوراخ های متعددی هستند که به دو فلنج لوله اجازه می دهد تا به یکدیگر پیچ شوند و اتصالی بین دو لوله ایجاد کنند. ممکن است یک واشر بین دو فلنج برای بهبود آب بندی نصب شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد این سایت شوید
فلنج های لوله به عنوان قطعات مجزا برای استفاده در اتصال لوله ها در دسترس هستند. فلنج لوله به طور دائم یا نیمه دائمی به انتهای لوله متصل می شود. سپس مونتاژ آسان و جداسازی لوله را به فلنج لوله دیگر تسهیل می کند.
فلنج های لوله بر اساس نحوه اتصال آنها به لوله طبقه بندی می شوند.
فلنج لوله.
انواع فلنج لوله عبارتند از:
فلنج های گردن جوش به صورت لب به لب به انتهای لوله جوش داده می شوند و فلنجی را فراهم می کنند که برای دما و فشار بالا مناسب است.
فلنج های رزوه دار دارای رزوه داخلی (ماده) هستند، یک لوله رزوه ای در آن پیچ می شود. این نسبتاً آسان است اما برای فشار و دمای بالا مناسب نیست.
فلنج های جوش داده شده دارای یک سوراخ ساده با یک شانه در پایین هستند. flange لوله به سوراخ وارد می شود تا در مقابل شانه قرار گیرد و سپس با یک جوش فیله در اطراف بیرون جوش داده می شود. این برای لوله های با قطر کم که در فشار کم کار می کنند استفاده می شود.
فلنج های لغزنده نیز دارای یک سوراخ ساده اما بدون شانه هستند. جوش های فیله بر روی لوله در دو طرف فلنج اعمال می شود.
فلنج های لبه دار از دو قسمت تشکیل شده اند. یک پایه و یک فلنج پشتیبان. قسمت فرعی به انتهای لوله جوش داده شده است و شامل یک فلنج کوچک بدون هیچ سوراخی است. فلنج پشتی می تواند روی پایه بلغزد و سوراخ هایی را برای پیچیدن به فلنج دیگر ایجاد می کند. این آرایش امکان جداسازی قطعات در فضاهای محدود را فراهم می کند.
فلنج‌های کور شکلی از صفحه خالی هستند که به فلنج لوله دیگری برای جداسازی بخشی از لوله‌کشی یا پایان دادن به لوله‌ها پیچ می‌شوند.
منبع

آردینی اوخو
پنجشنبه 16 دی 1400
بؤلوملر :